De parkeergarage

Het toegangsysteem (voor voertuigen) 

Pas en lezer

Zowel in de garages bij de roldeuren als bij de inkomende slagboom hangt een paslezer aan de wand op ongeveer twee meter hoogte. De deur of slagboom wordt geopend als de parkeerpas gelezen wordt en de lus in de vloer metaal waarneemt. De lezer toont dan een groene glimlach.

Er hoeft geen zichtlijn te zijn, maar een zonwerende voorruit kan het signaal van de kaart tegenhouden. Rondom de binnenspiegel is vaak een zone aanwezig die de straling wel doorlaat naar de lezer. Als de deur of slagboom niet opent, houd de pas dan in deze zone.

De intercom-paal bij de slagboom is alleen voor hotelgasten. Contact met de meldkamer dus alleen per telefoon. Op deze paal zit geen paslezer.

Deuren sluiten

De deuren sluiten direct na het passeren van een auto. Ze sluiten ook automatisch na 30 seconden als er geen auto de deuren passeert.

Als na het passeren van de slagboom de roldeur (-1 of -2) niet opent, rij dan uit (de uitgaande slagboom opent altijd en autonoom) en ga daarna opnieuw inrijden.

De werking in schema (pdf)

Wacht op deur open

Bij het uitrijden: Wacht tot de deur open is, het licht naast de roldeur van rood naar groen gaat en het stoplicht op het middenveld uit gaat. Door eerder weg te rijden kan het systeem ontregeld worden, doordat de lus en het oog geen voertuig signaleren als de deur open gaat.

De stoplichten op het middenveld werken ter voorkoming van conflicten tussen twee voertuigen. Ze staat altijd op rood, tenzij een auto uit mag rijden.

 

[okt. 2017] Momenteel is het mogelijk dat op éen pas nog een auto inrijdt. Dit is toegestaan voor kortdurend bezoek en een taxi (koffers inladen in de garage). Langdurend of hinderlijk gebruik is uiteraard niet toegestaan. Elk dubbel gebruik is herkenbaar in het logboek van het toegangsysteem.

 

De nieuwe roldeur bij de straat is tussen 20.00u en 6.30u dicht.

Beheer – Storingen

De meldkamer van Ceteq is voor storingen en noodgevallen permanent bereikbaar op 0172-745 748.

Ceteq is direkt verantwoordelijk voor de aansturing en zij roepen Alldoorco op met wie de VvE een onderhoudscontract heeft voor de roldeuren, sinds januari 2019.

Als een roldeur niet sluit

Het is mogelijk dat de deur wel sluit na een volgende passage. Daarom zal de meldkamer niet meteen Alldoorco oproepen.

Meld daarom altijd het niet sluiten van een roldeur bij Ceteq.

Zulke storingen kunnen worden veroorzaakt door foutief gebruik, met name niet wachten op groen licht.

Leden mogen een lang open blijvende roldeur sluiten met de ‘neer’knop op de zwarte kast (op -1 zit deze hoog). Let op: het open staan ook melden, en besef dat dit een noodgreep is.

Passen en administratie

Het Ceteq kantoor (voor pas-administratie e.d.) is op werktijden bereikbaar op 0172-745 745 en via e-mail.

Gebruikers die per parkeerplaats meerdere motorvoertuigen tegelijk gebruiken (bijvoorbeeld een auto en een motorfiets) moeten contact opnemen met Ceteq om te zorgen voor een juiste registratie van de voertuigen.

Neem bij storingen en verlies of diefstal van een pas contact op met de meldkamer, zodat de pas kan worden geblokkeerd tegen onrechtmatig gebruik.

Voorzieningen

Gsm-versterkers

Op beide niveaus zijn gsm-versterkers geïnstalleerd, zodat er mobiel bereik is in de garage; het meeste op de rijbaan.

Bandenpomp en stofzuiger
In het midden van de garage staan sinds december 2018 een bandenpomp of een stofzuiger ter beschikking. De pomp staat in even weken op min 1, oneven weken op min 2. De stofzuiger andersom. Op maandag is de wisseling.

Als iemand de buis en de brede zuigmond nodig heeft, kan hij de huismeester bellen.

Bij de compressor liggen nippels voor het oppompen van ballen en luchtbedden.

Uitrijden lastig

Het bestuur heeft in oktober 2016 aan de gemeente gevraagd

1 Het uitrijden vanuit de garage naar rechts is moeilijk omdat de stoeprand de beweging hinderen. Hierdoor rijden auto’s verder naar of over het midden van de weg. Graag de randen terugleggen, afronden.
2 Sinds mei rijden ook toeristen de garage in/uit en die kunnen aankomende fietsers over het hoofd zien. Graag lijnen of symbolen op/voor het fietspad.

Het antwoord (alleen vraag 1)

Ik heb u verzoek bij de buitendienst onder de aandacht gebracht, misschien dat het mogelijk is de ronding van hoek band te veranderen. Dit verzoek heb ik gevraagd uit te zoeken of dit kan ivm met de boom en de wortels van de boom welke waarschijnlijk bijna direct achter deze hoekband zullen zitten.

We hebben dit opnieuw gevraagd aan de stadsdeelwethouder in oktober 2018.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.