De parkeergarage

Het toegangsysteem (voor voertuigen) 

Pas en lezer

Zowel in de garages bij de roldeuren als bij de inkomende slagboom hangt een paslezer aan de wand op ongeveer twee meter hoogte. De deur of slagboom wordt geopend als de parkeerpas gelezen wordt en de lus in de vloer metaal waarneemt. De lezer toont dan een groene glimlach.

Er hoeft geen zichtlijn te zijn, maar een zonwerende voorruit kan het signaal van de kaart tegenhouden. Rondom de binnenspiegel is vaak een zone aanwezig die de straling wel doorlaat naar de lezer. Als de deur of slagboom niet opent, houd de pas dan in deze zone.

De intercom-paal bij de slagboom is alleen voor hotelgasten. Contact met de meldkamer dus alleen per telefoon. Op deze paal zit geen paslezer.

Deuren sluiten

De deuren sluiten direct na het passeren van een auto. Ze sluiten ook automatisch na 30 seconden als er geen auto de deuren passeert.

Als na het passeren van de slagboom de roldeur (-1 of -2) niet opent, rij dan uit (de uitgaande slagboom opent altijd en autonoom) en ga daarna opnieuw inrijden.

De werking in schema (pdf)

Wacht op deur open

Bij het uitrijden: Wacht tot de deur open is, het licht naast de roldeur van rood naar groen gaat en het stoplicht op het middenveld uit gaat. Door eerder weg te rijden kan het systeem ontregeld worden, doordat de lus en het oog geen voertuig signaleren als de deur open gaat.

De stoplichten op het middenveld werken ter voorkoming van conflicten tussen twee voertuigen. Ze staat altijd op rood, tenzij een auto uit mag rijden.

De roldeur bij de straat is tussen 20.00u en 6.30u dicht.

Beheer – Storingen

Voor storingen aan het toegangssysteem, roldeuren of slagboom contact Ceteq

Spoedmeldingen:
– Tijdens kantooruren, op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur kunt u bellen naar 0172-745745.
– Buiten kantooruren kunt u bellen naar ons storingsnummer 0172-745746.

Meldingen zonder spoed:
– Hiervoor kunt u een ticket aanmaken in het ticketsysteem, dit kunt u doen door uw verzoek te mailen naar support@ceteq.nl. Vervolgens zal een supportmedewerker dit ticket oppakken en u voorzien van een reactie.

Het is mogelijk dat de deur wel sluit na een volgende passage. Daarom zal de meldkamer niet meteen Alldoorco oproepen.

Meld daarom altijd het niet sluiten van een roldeur bij Ceteq.

Zulke storingen kunnen worden veroorzaakt door foutief gebruik, met name niet wachten op groen licht.

Leden mogen een lang open blijvende roldeur sluiten met de ‘neer’knop op de zwarte kast (op -1 zit deze hoog). Let op: het open staan ook melden, en besef dat dit een noodgreep is.

Passen en administratie

Het Ceteq kantoor (voor pas-administratie e.d.) is op werktijden bereikbaar op 0172-745 745 en via e-mail.

Gebruikers die per parkeerplaats meerdere motorvoertuigen tegelijk gebruiken (bijvoorbeeld een auto en een motorfiets) moeten contact opnemen met Ceteq om te zorgen voor een juiste registratie van de voertuigen.

Neem bij storingen en verlies of diefstal van een pas contact op met de meldkamer, zodat de pas kan worden geblokkeerd tegen onrechtmatig gebruik.

Voorzieningen

Gsm-versterkers

Op beide niveaus zijn gsm-versterkers geïnstalleerd, zodat er mobiel bereik is in de garage; het meeste op de rijbaan.

Bandenpomp en stofzuiger
In het midden van de garage staan sinds december 2018 een bandenpomp of een stofzuiger ter beschikking. De pomp staat in even weken op min 1, oneven weken op min 2. De stofzuiger andersom. Op maandag is de wisseling.

Als iemand de buis en de brede zuigmond nodig heeft, kan hij de huismeester bellen.

Bij de compressor liggen nippels voor het oppompen van ballen en luchtbedden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.