Scheef hangen roldeur min 2

Op 29 september is de roldeur op min 2 vast komen te zitten, waarschijnlijk door een kabelbreuk. Daarna is hij open geduwd door bewoners of de monteur die zaterdagavond kwam.

Het toppaneel hangt los, de staalkabels zijn eraf gelopen en een paar looprollen zijn gevallen. De monteur van Schmit meldde er geen aanrijdschade was, maar “dat de huidige staat ontstaan kan zijn doordat men met brute kracht de deur heeft proberen open te zetten.”

Schmit* kan alles herstellen voor € 1.291,- (excl. Btw., inclusief de kosten voor de interventie op 2 oktober).

We hebben deze reparatie uitgesteld, omdat we eerst onderzoeken wat de oorzaak was, door het bekijken van de camerabeelden (deze week).

De huidige deur is begin september geplaatst door D&K omdat de schade-expert de offerte van Schmit te duur vond. Schmit zegt: de deur is niet van ons, en volgens D&K zorgen de beveiligingen buiten het deurblad voor de storingen.

Het bestuur heeft op 2 oktober opdracht gegeven (aan Ceteq*, via De Lairesse Bouwmanagement) om de nachtdeur permanent te sluiten zolang de deur op min 2 open staat. Tot ons ongenoegen gebeurde dit niet. Ceteq zei dat de instelling wel gewijzigd was. Op 9-10 werd opgemerkt dat het oog bij de grond afgeplakt was, waardoor de deur niet kon sluiten. Hetzelfde gebeurde begin september. Waarschijnlijk doen de leveranciers van het hotel dit, want voor hen is een dichte deur lastig. We gaan met het hotel een oplossing vinden.

Ook vragen we Ceteq opnieuw of deze deur kan sluiten na passage in plaats van na 30 seconden.

* Het onderhoud en beheer van de garagedeuren is verdeeld over deze partijen:

  1. Ceteq is verantwoordelijk voor de pasjes, de aansturing van alle onderdelen en de meldkamer.
  2. Met Schmit Parking Solutions hebben we een contract voor het onderhoud van de roldeuren min 1 en min 2. Dit bedrijf heeft het contract opgezegd met ingang van 1-1-19 omdat D&K de roldeur verving . De Lairesse Bouwmanagement moet zorgen voor een nieuw contract, in overleg met Ceteq. Het streven is om alle vier deuren daar in op te nemen.
  3. De nachtdeur en de deur bij het hotel zijn geplaatst door Alldoorco en ze vallen nu nog onder hun garantie.

Als een storing gemeld wordt bij de meldkamer die buiten de aansturing ligt, dan wordt dat doorgegeven aan Peter de Boer. Hij belt Schmit en die stuurt een monteur aan (vaak is dat Holland Deuren Service). Hoe snel deze arriveert is afhankelijk van de planning; er is geen x-uur-garantie.

In deze keten is al vaak wat mis gegaan en we spreken Ceteq daar op aan. De precieze opvolging op 29-9 zoeken we nog uit.

Het bestuur van VvE Parkeren o.d. Balk

 

15-9: De nachtdeur stond vorige week permanent open. Woensdag merkte de directeur van het hotel op dat een sensor (oog) was afgeplakt. Toen de tape eraf was ging de deur weer sluiten. Vanaf heden staat hij op het bekende schema: gesloten tussen 20u en 7u.

18-10 Het is bekend wie de sensor bij de ‘nacht’deur afplakte (geen leverancier) en dat zal niet meer gebeuren.